Η πρώιμη παρέμβαση βοηθάει έτσι ώστε είτε να εξαλειφθούν τα συμπτώματα είτε να γίνουν πιο ήπια.
Η πρώιμη παρέμβαση εφαρμόζεται από ειδικευμένους παιδιατρικούς φυσικοθεραπευτές και εργοθεραπευτές σε νεογνά τελειόμηνα ή πρόωρα και βρέφη υψηλού κινδύνου, με σκοπό την πρόληψη – αντιμετώπιση (πρώιμα) της παθολογίας.
Δειτε περισσοτερα
Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφοράς είναι μία εντατική και διαπροσωπική μέθοδος που αποσκοπεί στο να διδάξει βασικές δεξιότητες μάθησης.
είναι μία εντατική και διαπροσωπική μέθοδος που αποσκοπεί στο να διδάξει βασικές δεξιότητες μάθησης, να ενισχύσει το κίνητρο του ατόμου και να χτίσει πάνω σε προυπάρχουσες βασικές δεξιότητες.
Δειτε περισσοτερα
Το PECS είναι ένα πρόγραμμα επικοινωνίας, που επιτρέπει σε παιδιά και ενήλικες με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος.
Κάποιοι που έχουν περιορισμένο λόγο ή δεν μιλούν καθόλου, μπορεί κάποιες φορές να έχουν περισσότερες δεξιότητες στην επικοινωνία από εκείνους που έχουν περισσότερες ικανότητες στο λόγο.
Δειτε περισσοτερα
Το TEACCH είναι πρόγραμμα εκπαίδευσης παιδιών με αυτισμό, βασισμένο σε δομημένο περιβάλλον.
Κατανοώντας τις ιδιαιτερότητες της αυτιστικής διαταραχής για τάξη, σταθερότητα ομοιομορφία και προβλεψημότητα, δημιουργήθηκαν τέσσερα βασικά στοιχεία όπου στηρίζεται το TEACCH
Δειτε περισσοτερα
Μια από τις βασικές παραμέτρους που επηρεάζουν τη σχολική πορεία και επιτυχία του παιδιού είναι το κατά πόσο αυτό είναι έτοιμο να ξεκινήσει το σχολείο.
Κριτήριο για τη φοίτηση στην Α’ Δημοτικού δεν πρέπει να είναι μόνο η χρονολογική ηλικία αλλά το αν το παιδί είναι ώριμο γλωσσικά, γνωστικά, συναισθηματικά και κοινωνικά, ώστε να ενταχθεί στην σχολική ομάδα.
Δειτε περισσοτερα
Το Makaton ενισχύει την επικοινωνία με χρήση νοημάτων και συμβόλων για άτομα με δυσκολίες.
Ο βασικός στόχος του Makaton είναι η ενίσχυση λόγου και κατανόησης για ενεργή συμμετοχή στη ζωή.
Δειτε περισσοτερα
Μια από τις μεθόδους που χρησιμοποιεί η Εργοθεραπεία είναι η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση.
Αισθητηριακή Ολοκλήρωση είναι η ικανότητα του εγκεφάλου να οργανώνει αισθητηριακές πληροφορίες για να τις χρησιμοποιεί με αποτελεσματικό τρόπο (Ayres,1972).
Δειτε περισσοτερα
Είναι η σημαντικότερη θεραπευτική προσέγγιση στην αποκατάσταση ατόμων με βλάβες στο ΚΝΣ όπως παιδιά με τετραπληγία, διπληγία και ημιπληγία.
Στοχεύει στην απαραίτητη και επαρκή «πίεση» στο Κεντρικό Νευρικό και Μυϊκό σύστημα ώστε το άτομο να δημιουργήσει, διατηρήσει και ενισχύσει τα αισθητικοκινητικά «μονοπάτια» και να αποκτήσει ικανοποιητικό κινητικό έλεγχο.
Δειτε περισσοτερα
Πρόκειται για εξατομικευμένα προγράμματα οπτικών δραστηριοτήτων τα οποία εφαρμόζονται από εξειδικευμένο οπτομέτρη.
Τα προγράμματα Vision Therapy βελτιώνουν λειτουργικά προβλήματα όρασης και συμβάλλουν θετικά σε κινητικές, αισθητηριακές και μαθησιακές δυσκολίες, ενισχύοντας την οπτική αντίληψη και την καθημερινή λειτουργικότητα.
Δειτε περισσοτερα
Το πρόγραμμα αποκατάστασης F.T.M. και το Saeboflex δημιουργήθηκαν το 2002 στις Η.Π.Α από δύο εργοθεραπευτές: τον John Farrell και τον Henry Hoffman.
Το Saeboflex είναι δυναμικός νάρθηκας άνω άκρου, που χρησιμοποιείται σε άτομα με ημιπληγία λόγω νευρολογικών βλαβών, στο πλαίσιο εργοθεραπευτικών και φυσικοθεραπευτικών παρεμβάσεων.
Δειτε περισσοτερα
Το πρόγραμμα αποκατάστασης F.T.M. και το Saeboflex δημιουργήθηκαν το 2002 στις Η.Π.Α από δύο εργοθεραπευτές: τον John Farrell και τον Henry Hoffman.
Το Saeboflex είναι ένας δυναμικός νάρθηκας άνω άκρου και χρησιμοποιείται από την εργοθεραπεία και φυσικοθεραπεία βάση του πρωτοκόλλου του προγράμματος F.T.M. σε άτομα με ημιπληγία εξαιτίας.
Δειτε περισσοτερα
Η (CIMT) αποτελεί μία νέα θεραπευτική παρέμβαση μέσα από την φυσικοθεραπεία και την εργοθεραπεία για ασθενείς με ημιπληγία.
Η μέθοδος CIMT αντιμετωπίζει τη «μαθημένη αχρηστία» σε άτομα με ημιπληγία, ενισχύοντας τη χρήση του αδύναμου άνω άκρου και αξιοποιώντας τις πραγματικές του δυνατότητες.
Δειτε περισσοτερα
Η Ε.Ν.Γ. είναι μια πλήρης και πλούσια γλώσσα με συγκεκριμένες χειρομορφές, στην οποία η έκφραση του προσώπου και γενικότερα η στάση όλου του σώματος.
Η νοηματική γλώσσα δεν είναι παντομίμα αλλά μια πλήρης γλώσσα με νοήματα, που απαιτεί εκμάθηση και βιωματική διδασκαλία, όπως ακριβώς και οι ομιλούμενες γλώσσες.
Δειτε περισσοτερα
Το παιχνίδι είναι η πιο σημαντική δουλειά του παιδιού που διεγείρει τα γνωστικά, κοινωνικά, κινητικά και συναισθηματικά του συστήματα.
Τα παιδιά με αυτισμό εμφανίζουν ελλείμματα στο παιχνίδι, τη μίμηση και την κοινωνική αλληλεπίδραση, που απαιτούν συστηματική εκπαίδευση και συνεχή ενίσχυση από μικρή ηλικία.
Δειτε περισσοτερα