Αφού διαγνωστεί κάποια μ.δ. καταρτίζεται εξατομικευμένο πρόγραμμα αποκατάστασης από τον ειδικό παιδαγωγό, το σχολικό ψυχολόγο, σε συνεργασία πολλές φορές με το λογοπεδικό ακόμα και τον εργοθεραπευτή, ώστε να γίνει μια πολύπλευρη αντιμετώπιση της κατάστασης. Το πρόγραμμα αυτό προσαρμόζεται πάντα στις ανάγκες του κάθε παιδιού ξεχωριστά και ξεκινά μια συνεχής συνεργασία, όχι μόνο με το γονιό για το τι πρέπει να γίνεται στο σπίτι, αλλά και το δάσκαλο του παιδιού, μια που αυτός αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πρόσωπα που επηρεάζουν την περαιτέρω σχολική πορεία του. Και φυσικά, όσο νωρίτερα διαγνωστεί μια μ.δ. και γίνει η σωστή παρέμβαση, τόσο περισσότερο διευκολύνεται η αποκατάστασή της. Γι’ αυτό κι ο γονιός με την παραμικρή ένδειξη καθυστέρησης στο λόγο, με την οποιαδήποτε παράξενη συμπεριφορά του παιδιού σε σχέση με την ηλικία του και με τη χαμηλή επίδοσή του στο σχολείο, θα πρέπει να ανατρέξει στους ειδικούς, ώστε να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος, αν πράγματι υπάρχει ανάγκη παρέμβασης. Πάντα η έγκαιρη διάγνωση είναι προϋπόθεση για καλύτερη αντιμετώπιση.